Gezond bewegen

In 13 bijeenkomsten (13 weken, 1 dagdeel per week) laten wij je gratis kennis maken met verschillende sporten/beweegactiviteiten. Je kunt denken aan voetbal, zumba, jeu de boules, fitness, zwemmen, nordic walking, tennis, wandelen, fietsen, gymnastiek, tafeltennis, volleybal en andere leuke activiteiten. je mag zelf ook activiteiten noemen en wij kijken dan of we die kunnen organiseren. 

Studenten van het ROC van Twente en het Saxion lopen stage bij Scoren met gezondheid en spelen naast de docenten een belangrijke rol bij de beweegactiviteiten en zorgen ervoor dat je een leuke en sportieve cursus hebt. 

Eén van onze doelen is om elke bijeenkomst minimaal 30 minuten te bewegen. Daarnaast hebben we het over de Nationale Norm Gezond Bewegen (NNGB). In het kort wordt daarmee bedoeld dat je minstens 5 dagen per week een halfuur per dag actief beweegt. 

Verder vinden wij dat bewegen vooral leuk moet zijn, zodat het een gezonde gewoonte wordt die je dagelijks met plezier doet.

Voordelen van bewegen zijn:

  • Je kunt beter ontspannen en hebt minder last van stress.
  • Bewegen werkt goed bij somberheid, depressie en angst.  
  • Je kunt beter slapen, je bent minder moe en staat ’s ochtends gemakkelijker op.
  • Je krijgt sterkere spieren en botten en een mooiere huid.
  • Het is goed voor je bloeddruk en cholesterol.

Als je regelmatig beweegt, heb je minder kans op:

  • overgewicht
  • psychische problemen
  • diabetes
  • hart- en vaatziekten, zoals een hartinfarct of een beroerte.

 

Bekijk hier 12-stappen programma

Supporter van elkaar

Dit is een faketekst. Alles wat hier staat is slechts om een indruk te geven van het grafische effect van tekst op deze plek. Wat u hier leest is een voorbeeldtekst. Deze wordt later vervangen door de uiteindelijke tekst, die nu nog niet bekend is. D...

Lees meer